Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2010 12:39 - За фотото и критиката
Автор: hazelnut Категория: Забавление   
Прочетен: 1019 Коментари: 3 Гласове:
1



Фотография. Това ми е хобито. Напук на всичко, което ми се случва по отношение на техниката, аз снимам. И го правя с голям кеф. Може да не е кой знае колко сполучливо, а даже и хубавите кадри да са по-скоро случайност, отколкото техника, изгарям от желание да снимам. И го правя. Всеки път, когато ми се отдаде възможност.
Дори и без апарат, очите ми постоянно виждат кадри, светлина, поза, бленда, секунди и т.н. А когато нямам фото под ръка, естествено точно тогава ми се случват невероятни неща.
Та обикалям аз наляво-надясно, снимам с каквото ми попадне в ръчичките - колегите, гледката през прозореца, птички, тревички, къщички, планинка, зеленинка и все по-рядко себе си. Забелязах, че откакто се научих да стоя зад апарата, все по-трудно може някой да ме улови пред обектива... Съдба.
Като всеки любител фотограф си направих регистрация в 1-2 сайта за "Фотография" - много любители, много разбиращи, хора с висок рейтинг на знаещи и можещи. Защо направих тази така глупава постъпка ли? Реших, че ще е добре да публикувам снимки и да ми каже някой, който разбира "Това тук не ти е наред, можеш да го пооправиш еди- как-си", "Добре се е получило с тая светлина", "Какъв е замисълът на кадъра, защото не виждам никаква композиция" и разни такива неща. Конструктивна критика, както му викат.
И юруш на маслините. Публикувай, качвай. После чакай критика. И чакаш, чакаш, чакаш, ама критика йок. Нищо. Има гласуване, хората гласуват, после ти пишат коментар усмивка и чакат ти да им разгледаш снимките. Ако искаш. Всички се борят за някакъв рейтинг. Все едно ако те сложат за един ден на първа страница, значи, че си най-великият фотограф и всеки кадър е магия.
Както и да е. Реших да видя какво снимат другите хора и за какво се борят. Имам чувството, че в тия сайтове някой си избива фотографските комплекси. Или по-скоро тези по външния вид. А това колко си добър зависи от приятелите, които имаш.
Кое събуди моето възмущение.
Явно, за да бъде една снимка добра, на нея трябва да има я гола кака, я някоя, с извинение за израза, кифла. Снимка, нищо и никаква, по-скоро направена за flirt4e.com или друг негоподобен сайт (напоследък се навъдиха доста, явно населението на възраст между 12 и 14 се е увеличило), но авторът много доволен, как всички се възхищават на "дарбата му" (да се разбира гръдна обиколка, примерно). А най-глупавото е, че който оцени естетическата стойност отрицателно - не разбира от фотография. Разбира се"секси" физиономията и "дивата еротика" от 2 пръста грим, на фона на детската стая е истински шедьовър, особено ако се се замаца със солидно количество фотошоп, за да е по-"виж-каква-функция-открих-вчера-дай-да-покажа-какво-мога". Критика "конструктивна" не се търпи. Уви. Регистрихах се и после осъзнах, че няма смисъл. Само хабене на нерви.
Великите са прекалено велики, за да ти кажат нещо, а останалите са се регистрирали, за да покажат "природни дадености", не точно във фотографската област.


Тагове:   фотография,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jdeel - И аз обичам да снимам. Досега не съм ...
21.01.2010 14:38
И аз обичам да снимам. Досега не съм правил това упражнение да се регистрирам в специален сайт. Ти за кой сайт говориш?
цитирай
2. hazelnut - Всички бг сайтове като фотофорум, ...
21.01.2010 15:18
Всички бг сайтове като фотофорум, 4кулпикс, фото култ...
Ако искаш хубав сайт с фотографии www.1x.com
цитирай
3. annapurna - прав си за всичко, и аз се отказах да ...
22.01.2010 20:13
прав си за всичко,и аз се отказах да качвам в разни сайтове,и тук също,във края на крайщата на мен ми е приятно да снимам за себе си и мога сама да се критикувам или харесвам...и най важното е да имаш очи и душа да видиш красотата...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hazelnut
Категория: Забавление
Прочетен: 134047
Постинги: 45
Коментари: 93
Гласове: 114
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930